Pages

3.30.2009

RINDU!!!

Saya pegang pen. Saya hadap selembar kertas. Kosong. Kosong. Dan kosong.

Aduhai... Saya rindu!!! Rindu sekali untuk menulis puisi. Tapi segala-galanya jadi beku. Mata beku. Jari beku. Otak beku.

Seingat saya, jika dibilang-bilang sudah sebulan saya tidak menulis. (kecuali novel yang memang tak sempat nak disiapkan lantaran peperiksaan akhir semester hanya tinggal dua minggu lagi bagi saya)

Teringat kata-kata adikku Ghazali "Akak, saya kalau tak menulis boleh jadi gila." Nah. Saat saya menulis entri ini, benar saya rasa bagaikan sudah gila. Tekanan betul!

3 Bicara Balas.:

HAFIZ LATIFF said...

assalamualaikum w.b.t.

sayidah mu'izzah...
kerinduan itu memang amat menyesakkan... saya selalu merasakan perasaan itu. tiap kali memegang batang pen atau pensil, seringkali saya menjadi buntu. tetapi mungkin benar kata teman-teman lain, selagi saya tidak menulis, memang saya tidak akan jumpa dengan 'ilham' itu... saya akan doakan yang terbaik untuk awak, untuk kita dan untuk semua... semoga berjaya juga untuk peperiksaan yang bakal dihadapi tidak lama lagi...

Sayidah Mu'izzah said...

ILHAM...
TQ 4 EVERYTHING..

HAFIZ LATIFF said...

salam...

sayidah mu'izzah...
my pleasure... insyaAllah, selagi daya masih ada, perjuangan itu kita teruskan bersama.