Pages

11.17.2009

CAKAR RINDU




Engkau adalah roh
yang sering mencakar hatiku
dengan runggas rindu
laku apakah yang bisa
menghentikanmu?


dan lewat senja mengheret hari
hujan menyusup
ke cakaran rindumu
pedih sekali.




Sayidah Mu'izzah Kamarul Shukri
UIAM,Gombak

7 Bicara Balas.:

BiLA PenA bERbicAra said...

hujan sungguh benar menghadirkan inspirasi... =)

iLhAm.HaFiZ said...

assalamualaikum w.b.t.

sayidah mu'izzah,
sememangnya hujan memberikan ilham yang banyak jika benar dihayati... namun, hujan juga yang 'melemaskan' saya dalam perjalanan kehidupan... rindu pun ada kuku yang tajam untuk mencakar-cakar ek? hahah... ;p

~theiceworld~ said...

eja..sedap sajak ni. ilham turun daripada mana tu? daripada hujan yang menyimbah bumi atau daripada si jejaka ilham yang bertamu di hati? hehe..jawab jgn tak jawab..markah 100%

BiLA PenA bERbicAra said...

Assalamualaikum,

Ilham, kuku rindu lebih tajam dan lebih sakit jika mencakar mlebihi kuku harimau yang baru di asah di tubuh pohon. huhuhu
Tapi saya sangat sukakan hujan. Syahdu sungguh. Tapi harus pastikan tiada guruh dan kilat. Kalau tida, alamatnya saya akan berselubung dengan selimut sahajalah jawabnya...huuu takut~

Kak Yana,
Hahahah..soalan~ erm..macam mana nak jawab ek? heheh
Ilham dari langit dan bumi.
err..boleh tak jawab macam tu? ;)

JUZ A.M.I said...

SUARA YANG MERINDU.

Engkaukah itu suara yag merindu,
memberi siulan merdu,
dan nyayian lagu sendu?
Ah..aku maklumi bahasamu,
nada yang hanya aku dan engkau yang tahu...

Diriku dan dirimu sama,
merindu pada yang tiada,
meskipun hidup kita biasa,
kita tahu saatnya menjelma…

Dan apabila sesekali ia tiba,
kita lupa seketika…
menanti ia menjelma semula,
sedang kita tahu ia tidak bisa!

~*~

JUZ A.M.I said...
This comment has been removed by the author.
日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇