Pages

1.06.2011

MASALAH YANG SELALU BLOGER HADAPI

TIBA-TIBA entah jatuh dari planet mana, ada orang cakap bila dia baca blog Eja dia rasa Eja ada masalah jiwa. Guna nama Irene dan tak ada link blog dia. Entah blogger juga ataupun tidak. Biasalah tu. Kalau dah tak ada kerja, ada saja masa nak buat dajal di blog orang. Ada masa tu, baiklah baca Al-Quran, atau solat sunat.  Sebenarnya, Eja tak kisah sangat sebab ada juga bloger lain yang hadapi  masalah serupa.

Eja respon dengan gelak sambil geleng kepala. Suka-suka hati bagi 'medical' statement cakap Eja ada masalah jiwa... Huhu.. Medical lah sangat kan... Kau doktor eh? Okay, this is what i'm gonna tell you.

I don't give a damn on what you've said. My friends know me better. My family know me. My Ma knows me better than anybody in this world because I've been living with her since I was a little girl. Ma aku pun tak ada cakap yang aku sakit jiwa atau tergerak hati nak hantar aku pergi berubat. Lagi pun, statement kau tu tak penting pun dalam hidup aku. Tak mengubah apa-apa pun. But, thanks for reading this blog. 

I have no problem as long as I don't write or do something that transgress the Shariah line.Aku tak ada ajar orang buat benda jahat pun di blog aku. Tak ada pula bagi tutorial cara-cara rompak bank atau cara-cara hina orang ataupun cara-cara jadi sekular. Dan, aku pun tak marah kau. Itu kau punya hal. Kau jawablah sendiri dengan Allah swt di padang Mahsyar nanti waktu Allah tanya apa yang tangan kau dah buat di blog aku. Dan, bukan urusan aku pun kalau tangan kau kena kelar dengan api neraka atau nanti kau makan tangan kau sendiri berulang kali.


Mana yang baik dalam blog ni, kau boleh ambil. Mana yang kau rasa macam ala-ala sakit jiwa macam yang kau kata, kau buang sajalah. Atau lebih bagus, kau tak payah datang terus ke blog aku. Nanti berjangkit pula sakit jiwa aku ni pada kau. Kau tak takut? 






Setiap orang itu sakit jiwa = Ketika stress menjelma
Setiap orang itu punya penyakit jiwa = Ketika lupa pada Allah dan agama-Nya

3 Bicara Balas.:

Bulya Iswandi said...

Salaam....yang penting orang tu bukan saya....saya provok dengan menggunakan nama saya!

-kelakar....juga kelakar cara akak tulis ....

BiLA PenA bERbicAra said...

Ghazali;

Salam... itulah. Nak cakap gunalah nama sendiri kan..huhu...

Tak mengapa, dik. Akak dah komen sikit perangai orang yang begini. Selebihnya biarlah mereka merayu akak di padang Mahsyar esok. Akak serahkan pada Allah swt.

iLhAm.HaFiZ said...

Assalamualaikum Eja,

Bersabarlah. Provokasi memang selalu ada di sekeliling kita. Orang macam ini selalunya mahukan publisiti murahan dengan menempek komen di blog orang lain. =)